4.8
Ongeval met fatbike
Een fatbike-ongeval kan uw leven plotseling stilzetten. Terwijl u werkt aan herstel, zorgen wij voor duidelijke begeleiding, schadevergoeding en juridische rust.
Wat is er gebeurd?
4.8
Bekijk onze Google beoordelingen
Lees wat klanten over ons zeggen op Google. Eerlijke feedback, echte ervaringen en betrouwbare beoordelingen — allemaal op één plek.
- De gevolgen van een ongeval met een fatbike
- De fatbike in de wet: is het een fiets of een motor?
- Hoe verschilt de aansprakelijkheid?
- Jurisprudentie - een voorbeeld uit de praktijk
- Schadevergoeding na een fatbike ongeluk: meer dan enkel de medische kosten
- Hoe wordt aansprakelijkheid vastgesteld?
- De rol van verzekeringen
- Wat doet DLSA voor slachtoffers van een fatbike ongeval?
- Hoe hoog kan de schadevergoeding oplopen?
- Het belang van juridische bijstand
- DLSA als gids in een moeilijk proces na een fatbike ongeval
- Veelvoorkomende ongevallen met fatbikes
- Uw recht op erkenning en herstel
- Waarom u zou moeten kiezen voor DLSA
- Waar kunnen we u bij helpen?
- Letselschade door verkeersongeval
De gevolgen van een ongeval met een fatbike
Wie een ongeluk meemaakt met een fatbike, ervaart vaak meer dan alleen lichamelijk letsel. De brede banden en hogere snelheid zorgen ervoor dat de impact bij een botsing vaak groter is dan bij een gewone fiets. Zelfs een val zonder tegenpartij kan leiden tot gebroken botten, hoofdletsel of langdurige rug- en nekklachten. Naast het lichamelijke leed komt de emotionele tol: onzekerheid over herstel, angst om opnieuw deel te nemen aan het verkeer en soms ook schuldgevoelens, zeker als het ongeluk een ander heeft geraakt.
Daarbovenop komt de financiële druk. Veel slachtoffers zijn langere tijd arbeidsongeschikt. Voor scholieren of studenten betekent dit dat zij hun bijbaan verliezen en voor volwassenen kan een langdurig ziekteverzuim leiden tot inkomensverlies. Voor zelfstandigen en zzp’ers zijn de gevolgen vaak nog groter, omdat er geen werkgever is die loon doorbetaalt. Zij moeten vertrouwen op arbeidsongeschiktheidsverzekeringen, die lang niet iedereen heeft afgesloten. Dat maakt een passende schadevergoeding cruciaal voor het voortbestaan van een gezin of bedrijf.
De fatbike in de wet: is het een fiets of een motor?
Volgens de Nederlandse wet geldt een fatbike, zolang deze voldoet aan de eisen, als een gewone elektrische fiets. Dat betekent dat trapondersteuning maximaal 25 km/u biedt en niet meer dan 250 watt vermogen. Is dat het geval, dan bent u juridisch gezien fietsgebruiker, beschermd als “zwakkere verkeersdeelnemer” en meestal aansprakelijk als er een motorvoertuig in het spel is.
Maar veel fatbikes worden aangepast: opgevoerd, voorzien van een gashendel of sneller dan 25 km/u laten rijden. In die gevallen wordt de fiets omgezet tot een motorvoertuig. Dat betekent strengere regels: helm, kenteken, verzekering én strengere aansprakelijkheid. Zonder die wettelijke toestemming is rijden op zo’n fatbike illegaal.
Hoe verschilt de aansprakelijkheid?
Als u werd aangereden terwijl u zelf (conform de wet) op een fatbike reed, kunt u vaak schade claimen als de andere weggebruiker in de fout was gegaan. Een automobilist zal dan de schade (deels) vergoeden, tenzij er sprake is van overmacht, maar in praktijk komt dat zelden voor.
Is uw fatbike geen legale fiets? Bijvoorbeeld opgevoerd of zonder trapondersteuning, dan vervalt die bescherming. U wordt dan gezien als bestuurder van een motorvoertuig, dan kan er juridisch veel zwaarder worden opgetreden tegen u. De aansprakelijkheidsverzekering particulieren (AVP) dekt in zulke gevallen vaak niet, waardoor u mogelijk zelf opdraait voor de (zware) schade.
Betrof het kind? Bij minderjarigen (tot circa 13 jaar) zijn ouders in de regel aansprakelijk. Zelfs bij 14- of 15-jarigen kunnen ouders nog deels aansprakelijk worden gesteld als zij toezicht hadden en de fatbike risicovol was.
Jurisprudentie – een voorbeeld uit de praktijk
Een 11-jarig jongetje botste met zijn fatbike tegen een bestelwagen aan. Hierdoor ontstond schade. Volgens een getuige ging het jongetje sneller dan 25 kilometer per uur en negeerde hij voorrangsborden en haaientanden. Zonder vaart te minderen, stak hij een kruising over en botste vol tegen een bestelbus aan. De bestuurder van de bestelbus stelde de ouders van het jongetje aansprakelijk voor de schade aan zijn bus.
De rechter stelde vast dat de fatbike harder kon rijden dan 25 kilometer per uur en daarom als motorvoertuig werd beschouwd. Hoewel de bestuurder van de bestelbus ook niet adequaat op de fatbike anticipeerde, waren de vele verkeersovertredingen van het jongetje doorslaggevend. De rechter verdeelde de verantwoordelijkheid: 20% voor de bestuurder van de bestelbus en 80% voor het jongetje. Uiteindelijk beperkte de rechter de schadevergoedingsplicht van de ouders tot 50%, omdat kinderen van die leeftijd nog impulsief en onberekenbaar kunnen zijn en daarom als zwakkere verkeersdeelnemers worden beschouwd.
Schadevergoeding na een fatbike ongeluk: meer dan enkel de medische kosten
Veel mensen denken bij een schadevergoeding in eerste instantie aan de ziekenhuisrekening of de kosten van fysiotherapie. Maar een letselschadevergoeding na een ongeval met een fatbike gaat veel verder. Alle kosten die u maakt als rechtstreeks gevolg van het ongeluk komen in aanmerking voor vergoeding.
Denk aan verlies van inkomen doordat u tijdelijk of permanent niet kunt werken, de kosten voor huishoudelijke hulp omdat u zelf geen zware taken kunt uitvoeren of noodzakelijke aanpassingen aan de woning of auto. Ook reiskosten naar artsen en therapeuten vallen onder de schadeposten. In ernstige gevallen kan er zelfs sprake zijn van pensioenschade: een achterstand in pensioenopbouw doordat u langere tijd niet kunt werken.
Daarnaast is er het immateriële aspect: smartengeld. Het leven na een ongeluk is vaak niet meer hetzelfde. Pijn, beperkingen, verlies van hobby’s of sport, een beschadigd zelfbeeld of psychische klachten , al deze gevolgen kunnen niet met geld worden opgelost, maar een financiële compensatie biedt wel erkenning en ondersteuning. Bij DLSA vinden we het belangrijk dat ook deze immateriële schade serieus wordt meegenomen in de onderhandelingen met de verzekeraar.
Zelfs als de tegenpartij geen verzekering heeft of doorreed, bestaan er mogelijkheden. U kunt zich soms wenden tot het Waarborgfonds Motorverkeer, mits u getuigen of beelden hebt of aangifte heeft gedaan binnen 14 dagen.
Documenteren is cruciaal in dit traject: noteer gegevens van de tegenpartij, maak foto’s, laat uw letsel medisch vastleggen en verzamel bewijs van kosten. Dit versterkt uw positie bij een claim.
Hoe wordt aansprakelijkheid vastgesteld?
Na een ongeval met een fatbike ontstaat vaak discussie over aansprakelijkheid. Zeker wanneer het gaat om een opgevoerde of illegaal uitgeruste fatbike proberen verzekeraars de aansprakelijkheid af te wijzen. Toch betekent dat niet automatisch dat u geen recht hebt op schadevergoeding. De specifieke omstandigheden van het ongeval zijn doorslaggevend.
Als een automobilist een fatbiker aanrijdt die zich aan de verkeersregels hield, ligt de aansprakelijkheid doorgaans bij de automobilist. Zelfs wanneer de fatbike iets sneller kan dan toegestaan, kan nog steeds een deel van de schade verhaald worden. Rechters passen regelmatig een billijkheidscorrectie toe: ook als de fatbiker in de fout ging, kan de ernst van het letsel ertoe leiden dat de andere partij toch een deel van de schade moet vergoeden.
Voor ouders van minderjarige fatbike-rijders speelt bovendien de gezinsaansprakelijkheid. Wanneer een kind jonger is dan 14, worden ouders vrijwel altijd aansprakelijk gehouden. Bij oudere kinderen kan het afhangen van de mate van toezicht en het gedrag van het kind. Het gevolg is dat ouders soms zelf opdraaien voor schade die hun kind bij een ander veroorzaakt. Dat maakt het extra belangrijk om bij een ongeval met een fatbike snel juridisch advies in te winnen.
De rol van verzekeringen
Verzekeringen spelen een grote rol in de afhandeling van letselschade. Voor slachtoffers is het vaak verwarrend wie uiteindelijk de schade betaalt. Wanneer u als fietser slachtoffer bent van een automobilist, dekt de verplichte WA-verzekering van die automobilist uw schade. Maar wanneer de fatbike illegaal was opgevoerd, kan een verzekeraar de dekking weigeren. Dat kan ertoe leiden dat u zelf verantwoordelijk wordt gehouden voor de schade, tenzij er alsnog via het Waarborgfonds Motorverkeer een uitkering mogelijk is.
Voor slachtoffers die door een onbekende of doorgereden tegenpartij zijn aangereden, biedt dat fonds soms uitkomst. Er moet dan wel voldoende bewijs zijn dat het ongeval echt plaatsvond. Getuigenverklaringen of camerabeelden zijn daarbij cruciaal.
Omdat de regels complex zijn en verzekeraars vaak zoeken naar redenen om niet uit te keren, is het verstandig om uw zaak door een letselschade advocaat te laten beoordelen. Zo weet u zeker dat u geen vergoeding misloopt waar u wel recht op hebt.
Neem vandaag nog contact op
Boek hier een gratis consult
Bij Dolderman Letselschade zijn we toegewijd om voor uw rechten te vechten en u te helpen navigeren door de complexiteit van het letselschaderecht.
Wat doet DLSA voor slachtoffers van een fatbike ongeval?
Bij DLSA begrijpen we dat u na een ongeval met een fatbike vooral bezig wilt zijn met herstel. Juridische discussies met verzekeraars of tegenpartijen zijn dan het laatste waar u behoefte aan heeft. Wij nemen die zorgen van u over.
Onze aanpak begint met een persoonlijk gesprek waarin we uw verhaal en uw zorgen zorgvuldig in kaart brengen. Vervolgens verzamelen we bewijs, schakelen we medisch adviseurs in en stellen we een berekening op van uw schade. Daarbij kijken we niet alleen naar de kosten van vandaag, maar ook naar de gevolgen op lange termijn. Dat maakt ons berekeningen compleet en zorgt ervoor dat u niet later alsnog financiële problemen ondervindt.
Een belangrijk voordeel is dat de kosten van onze juridische bijstand bij erkende aansprakelijkheid door de tegenpartij worden vergoed. Dat betekent dat u geen risico loopt en u zich volledig kunt richten op herstel, terwijl wij vechten voor de maximale schadevergoeding. Ook als de aansprakelijkheid nog wordt betwist, begeleiden wij u kosteloos zolang wij goede kans van slagen zien.
Hoe hoog kan de schadevergoeding oplopen?
De hoogte van een schadevergoeding na een fatbike ongeval varieert sterk en hangt af van de ernst van het letsel, de leeftijd van het slachtoffer, de duur van het herstel en de vraag of er blijvende beperkingen zijn.
Bij lichtere letsels, zoals een gebroken pols of een hersenschudding, kan de schadevergoeding oplopen tot enkele duizenden euro’s, vooral wanneer er tijdelijke inkomensschade en medische kosten worden vergoed. Bij zwaarder letsel, zoals blijvende rugklachten of hersenletsel, kan de schade in de tienduizenden euro’s lopen.
In de rechtspraak zijn inmiddels al uitspraken gedaan waarbij slachtoffers na een fatbike ongeval meer dan een ton ontvingen. Dit betrof situaties waarin de slachtoffers hun beroep niet meer konden uitoefenen en daardoor blijvend inkomensverlies leden. Het smartengeld, de vergoeding voor immateriële schade, varieert doorgaans van enkele honderden euro’s bij lichte letsels tot tienduizenden euro’s bij ernstige en blijvende beperkingen.
Deze voorbeelden laten zien dat het loont om een volledige berekening te laten maken. Zonder juridische begeleiding zien we dat slachtoffers vaak genoegen nemen met een bedrag dat slechts een fractie van hun werkelijke schade dekt.
Het belang van juridische bijstand
Veel slachtoffers van een fatbike ongeval realiseren zich niet dat zij recht hebben op veel meer dan alleen de vergoeding van hun directe medische kosten. Verzekeraars hebben er belang bij om claims zo beperkt mogelijk af te wikkelen en zullen zelden uit eigen beweging wijzen op bijvoorbeeld toekomstige schadeposten.
Daarom is juridische bijstand essentieel. Bij DLSA zorgen wij dat iedere schadepost wordt meegenomen: verlies aan inkomen, gemiste pensioenopbouw, huishoudelijke hulp, aanpassingen in de woning, studievertraging en natuurlijk ook immateriële schade. Zo ontstaat een realistisch beeld van de totale schade.
Bovendien nemen wij de volledige communicatie met de verzekeraar over. Dit voorkomt dat u zich midden in het herstel van uw fatbike ongeval moet bezighouden met ingewikkelde juridische correspondentie en soms harde onderhandelingstechnieken. Wij kennen die wereld en zorgen dat u krijgt waar u recht op hebt.
DLSA als gids in een moeilijk proces na een fatbike ongeval
Wat een ongeval met een fatbike zo ingewikkeld maakt, is dat het vaak gaat om jonge slachtoffers en bezorgde ouders. De emoties lopen hoog op en de onzekerheid over de toekomst kan verlammend zijn. Bij DLSA nemen we die zorgen serieus. Wij luisteren, nemen de tijd en leggen in begrijpelijke taal uit wat de juridische mogelijkheden zijn.
Onze inzet gaat verder dan alleen het juridische traject. Wij werken samen met medisch adviseurs om een goed beeld te krijgen van de gevolgen van het letsel en we ondersteunen bij de praktische kant van schadeafwikkeling. Denk aan het regelen van voorschotten op de schadevergoeding zodat er direct financiële ruimte komt of het begeleiden van re-integratie op school of werk.
Juist die persoonlijke betrokkenheid maakt dat onze cliënten zich gesteund voelen. Het idee dat er iemand aan hun zijde staat die hun belangen bewaakt, geeft rust en vertrouwen in een moeilijke periode.
Veelvoorkomende ongevallen met fatbikes
De populariteit van fatbikes is in korte tijd explosief gestegen. Vooral onder jongeren zijn deze fietsen met brede banden en vaak hoge snelheden geliefd. Helaas neemt daarmee ook het aantal ongelukken toe. In steden zien we regelmatig botsingen tussen fatbikes en voetgangers, vaak doordat fatbikes hogere snelheden halen dan gewone fietsen. Op drukke fietspaden kunnen zulke snelheidsverschillen leiden tot ernstige valpartijen.
Een tweede veelvoorkomende categorie is het enkelvoudige ongeval: de fatbiker valt zonder betrokkenheid van een ander. Dat gebeurt vaak bij slecht wegdek, gladheid of wanneer de brede banden onverwacht grip verliezen. Hoewel hier geen tegenpartij aansprakelijk is, kan er alsnog sprake zijn van een schadeclaim, bijvoorbeeld richting de wegbeheerder bij slecht onderhoud of richting de verkoper als er sprake was van een gebrekkig product.
Ook bij verkeersongevallen met auto’s en scooters zijn fatbikes steeds vaker betrokken. Door hun brede bouw en vaak opgevoerde snelheid zijn bestuurders soms verrast door hun aanwezigheid. Wanneer automobilisten geen voorrang verlenen of onvoldoende afstand houden, kan een klein tikje al leiden tot zwaar letsel voor de fatbiker.
Uw recht op erkenning en herstel
Een ongeval met een fatbike kan ingrijpende gevolgen hebben voor het slachtoffer en diens omgeving. Van lichamelijk letsel tot psychische klachten en financiële zorgen: de impact is groot. Toch staat u er niet alleen voor. De wet biedt bescherming en met de juiste juridische ondersteuning kunt u die bescherming daadwerkelijk benutten.
Bij DLSA zien wij schadevergoedingen niet alleen als een financieel recht, maar ook als een vorm van erkenning. Het laat zien dat wat u is overkomen serieus wordt genomen en dat u de kans krijgt om uw leven opnieuw op te bouwen.
Door onze ervaring, deskundigheid en persoonlijke betrokkenheid maken wij het verschil. Wij staan klaar om u door dit proces te begeleiden, zodat u zich kunt richten op wat het belangrijkst is: uw herstel en uw toekomst.
Waarom u zou moeten kiezen voor DLSA
Letselschade kan ernstige en langdurige gevolgen hebben voor slachtoffers en hun families. Het is essentieel dat slachtoffers de juiste juridische ondersteuning krijgen om de schade te vergoeden en een rechtvaardige compensatie te verkrijgen. Bij Dolderman Letselschade Advocaten staan we klaar om slachtoffers te ondersteunen bij het verkrijgen van de vergoeding die ze verdienen.
Wij zetten alles op alles om de volledige schade boven tafel te krijgen. Dat betekent dat we verder kijken dan alleen de medische kosten. Ook verlies van carrièrekansen, extra studiekosten voor kinderen omdat u minder kunt bijdragen, of de noodzaak van een aangepaste woning nemen wij mee in onze berekeningen. Zo zorgen we dat slachtoffers niet alleen vandaag, maar ook in de toekomst financieel beschermd zijn.
Heeft u te maken met materiële en/of immateriële schade en wilt u weten waar u recht op heeft? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Bij Dolderman Letselschade Advocaten zetten we ons in om uw belangen te behartigen en ervoor te zorgen dat u de compensatie krijgt die u verdient. Ons team van ervaren advocaten staat klaar om u te ondersteunen en te begeleiden door het hele proces, van de eerste intake tot eventuele juridische procedures.
Gratis zaak evaluatie
Via onderstaand formulier kunt u een adviesgesprek aanvragen. Wij verzoeken u de velden zo volledig mogelijk in te vullen zodat wij uw adviesgesprek spoedig kunnen inplannen.
Stap 1
Dien uw claim in
Met een gratis evaluatie van uw zaak is het eenvoudig om een claim in te dienen bij DLSA.
Stap 2
Wij ondernemen actie
Ons toegewijde team begint met het evalueren en onderzoeken van uw claim.
Stap 3
Wij strijden voor u
Als we de zaak aannemen, strijden wij voor de resultaten die u verdient.
Laatste nieuws
Blogs
Verkeersongeval tussen fietser en motor
Aanrijding tussen auto en bromfiets
Waar kunnen we u bij helpen?
Als een aanrijding plaatsvindt tussen twee auto’s zal bepaald moeten worden wie schuldig is aan het ongeval. Met andere woorden, welke bestuurder heeft de verkeersregels overtreden. Bekende regels zijn: ’rechts heeft voorrang’, ‘rechtdoor heeft voorrang op afslaand verkeer’ en ‘voldoende afstand bewaren op voorligger’.
De verkeersdeelnemer die zich niet aan de verkeersregels houdt, is meestal ook aansprakelijk voor de letselschade na een auto-ongeluk. Onderzoek zal moeten uitwijzen wie een verkeersovertreding is begaan. De partij die schadevergoeding eist zal moeten bewijzen dat de ander aansprakelijk is.
Onze advocaten kunnen u hiermee helpen. Ons eerste advies is gratis.
In de praktijk komt het vaak voor dat beide bestuurders een verkeersfout hebben gemaakt. De schuld en dus ook de schadevergoeding zal dan verdeeld moeten worden.
Het is dus erg belangrijk dat u na een ongeval nauwkeurig vastlegt wat er is gebeurd. Maak foto’s, noteer de naam van de tegenpartij en getuigen en vul het schadeformulier zo goed mogelijk in.
De automobilist kan zijn schade pas vergoed krijgen, als duidelijk is dat het auto-ongeluk is veroorzaakt door de schuld van de tegenpartij.
Huisbezoek mogelijk. Heeft u letsel door een auto-ongeluk en kunt u daardoor niet naar ons advocatenkantoor komen? Het is mogelijk dat een letselschade expert u thuis bezoekt. Klik hier voor het maken van een afspraak.
Om een schadevergoeding te kunnen claimen moet allereerst de tegenpartij aansprakelijk worden gesteld. Het slachtoffer moet bewijzen dat de tegenpartij schuldig is aan het auto-ongeluk.
Na de erkenning van de aansprakelijkheid kan het slachtoffer een schadevergoeding krijgen. Het slachtoffer moet bewijzen dat hij medisch letsel door het ongeluk heeft. Ook moet het slachtoffer bewijzen dat hij door het ongeval extra kosten moet maken en inkomsten mist.
Schadevergoeding claimen is een ingewikkelde juridische procedure vol met valkuilen.
De schadevergoeding berekenen
Als de veroorzaker van de aanrijding (meestal zijn verzekeraar) de aansprakelijkheid heeft erkend, dan kan een schadevergoeding worden geëist. De zogenaamde schaderegelingsfase vangt dan aan. In deze fase moeten een groot aantal werkzaamheden worden verricht voor een succesvolle schadeclaim:
- De financiële schade (en het bewijs) moet worden verzameld;
- De medische ongevalgevolgen moeten in kaart worden gebracht;
- Berekenen van de hoogte van de schadevergoeding;
- Schadeclaim indienen bij de tegenpartij;
- Onderhandelen over de uiteindelijke schadevergoeding.
De schadeposten
Als de aansprakelijkheid voor de botsing is erkend, dan moeten alle kosten, gemiste inkomsten en het smartengeld welke door de botsing zijn veroorzaakt, betaald worden. De hoogte van de uiteindelijke schadevergoeding hangt af van diverse factoren; de letselschade-bedragen die worden uitgekeerd zijn afhankelijk van de schadeposten van het slachtoffer.
Schadeposten waarmee slachtoffers van een aanrijding vaak mee te maken hebben zijn:
- Medische kosten;
- Reiskosten;
- Kosten huishoudelijke hulp;
- Gemiste inkomsten;
- Smartengeld.
Huisbezoek mogelijk! Kunt u door uw lichamelijke klachten niet naar ons advocatenkantoor komen, dan komt een van onze letselschade advocaten u thuis bezoeken. Direct contact voor een afspraak?
Kosten letselschade advocaat
Als de aansprakelijkheid door de schuldige is erkend, dan moeten ook de advocaatkosten worden betaald. Juridische hulp van een letselschade advocaat hoeft u dus niets te kosten!
Dolderman Letselschade advocaat werkt overigens ook op pro deo basis en we geven altijd gratis advies aan slachtoffers van een aanrijding. Met ingang van 1 januari 2014 bestaat ook de mogelijkheid om op no cure no pay te werken.
Onze letselschadeadvocaten claimen dagelijks schadevergoeding na een auto-ongeluk. Wij nemen de gehele procedure uit uw handen.
Heeft u pijn of klachten na het auto-ongeluk? Onze letselschadeadvocaten berekenen hoeveel schade u kunt claimen. Onze claim valt vaak hoger uit dan het aanbod wat de verzekeraar u doet. Wij streven voor onze cliënten altijd naar de maximale schadevergoeding, zodat u in de toekomst niet met schade blijft zitten.
Een aanrijding van achteren of een kop-staart botsing is de meest voorkomende botsing tussen auto’s. De schade van een aanrijding van achteren kan variëren van blikschade tot ernstig blijvend letsel. Veel voorkomend letsel bij slachtoffers van een aanrijding van achteren zijn:
- Nekpijn:
- Hoofdpijn;
- Rugpijn;
- Whiplash.
Bij een achterop botsing is de automobilist die achterop is geklapt meestal ook aansprakelijk en draait dan ook op voor de schade van het slachtoffer.
Wilt u meer lezen over “van achteren aangereden”.
Gratis letselschade advies. Wilt u gratis juridisch advies of wilt u direct één van onze letselschade advocaten inschakelen? Stuur een bericht. Wij berekenen uw huidige- en toekomstige schade. Vervolgens dienen wij de schadeclaim bij de tegenpartij in. Klik op de link en vertel ons wat er is gebeurd.
Ernstig lichamelijk letsel zoals dwarslaesie, amputatie, hersenletsel of botbreuken hebben blijvende gevolgen voor het slachtoffer. Levenslang zal een slachtoffer extra kosten moeten maken in verband met zijn letselschade. Ook is vaak sprake van inkomensverlies omdat het slachtoffer niet meer kan werken.
Dolderman Letselschade Advocaten werkt met een team van specialisten om ervoor te zorgen dat een slachtoffer zijn volledige schade vergoed krijgt. Wij schakelen deskundigen in om uw huidige- en toekomstige letselschade te berekenen.
Letselschade na een auto-ongeluk? Schakel de juiste juridische hulp in. Klik hier, vul het contactformulier in en wij nemen contact met u op.
Een kettingbotsing komt meestal voor op de snelweg. Plotselinge filevorming of een moment van onoplettendheid kan al snel leiden tot een botsing waarbij meerdere auto’s of vrachtwagens zijn betrokken.
Over het algemeen is de bestuurder die achterop de andere auto klapt aansprakelijk voor de schade.
Het claimen van letselschade na een auto-ongeluk is een ingewikkelde juridische procedure. Vaak ligt de verzekeraar van de tegenpartij dwars. Er ontstaat discussie met de verzekeraar over de hoogte van de schade.
Veel voorkomende twistpunten zijn:
- De verzekeraar weigert de aansprakelijkheid te erkennen;
- De relatie tussen de klachten en het ongeval wordt ontkend;
- De hoogte van de schade wordt bestreden.
Wij kunnen u helpen met het claimen van een rechtvaardige schadevergoeding. Indien noodzakelijk, leggen wij uw zaak aan de rechter voor.
- Heeft u juridische hulp nodig omdat u n.a.v. een auto-ongeluk wordt geconfronteerd met letselschade? Profiteer van onze ervaring met het claimen van schade. Wij zijn lid van de Vereniging voor Letselschade Advocaten, dus de kwaliteit van ons letselschadetraject is gegarandeerd goed.
- Wij claimen een volledige compensatie voor uw letselschade;
- Wij nemen uw zorgen uit handen en begeleiden u door het hele proces;
- Pro deo advocaat of no cure no pay mogelijk.
Als u letsel heeft opgelopen na een ongeval, komt er veel op u af. U kunt vragen hebben over de behandeling van uw dossier, de kosten van een letselschadeadvocaat, geschillen met de verzekeraar, de vergoeding van het eigen risico, de aansprakelijkheid van uw werkgever, etc.
Klik hier en bekijk de meest gestelde vragen. Zodoende raakt u goed geïnformeerd.
Team
Ontmoet onze deskundigen
Wat wij bieden
Onze Specialismen
Letselschade door verkeersongeval
Laat uw letsel juridisch niet ondersneeuwen. Onze specialisten helpen u bij het verhalen van schadevergoeding en het verkrijgen van erkenning. Neem vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek.
3.400+
Tevreden klanten
20+
Jaar ervaring
4.8
Klantwaardering